Žádné dítě není tak roztomilé, aby matka nebyla šťastná, když konečně usne.
Ralph Waldo Emerson

čtvrtek 28. dubna 2011

Sluníčko

Doma moc nekreslíme. Já to neumím - zvládnu základní obrázky typu sluníčko, domeček, strom a auto. Občas se mi povede kouřící mašinka a koleje - to si hodně šplhnu :-) No a Ondrovi jsem do ruky tužky moc nedávala, abysme neměli popsané zdi a nábytek. A tak Ondra nekreslí. Za chvíli mu budou čtyři a má stále problém s držením tužky. Musím to změnit. Ale jak? On ani já nemáme ke kreslení žádný vztah...

Kamarádky mi poradily, že hodně fajn jsou trojhranné pastelky. Že se dětem dobře drží, že jim to s nima jde a že se pak rychle zdokonalují. Hmmmm, tak nákup pastelek nás nezachránil, Ondra nějak neví, co s nima...
Kvůli svému kreslícímu antitalentu jsem koupila knížku s úžasným pozitivním názvem Nauč se kreslit. Vypadá to opravdu jednoduše, podle předlohy zvládnu hodně, ale zpaměti pouze červa, šneka a žábu. To není pro Ondru moc motivační... Přesto jsme měli období, kdy byl z mého kreslení nadšený a nad každou mou žabičkou jásal a tleskal...

Tohle období je za náma, teď jásá jen nad mašinkou, která musí být modrá a jmenovat se Tomáš. Občas se spokojí s červeným Jakubem (neříkáme James) a nebo se zeleným Percym. Tomáš přece musí mít kamarády! Ovšem aby začal kreslit sám, to fakt nehrozí...
A tak jsem dnes rozhodla - žádná Kouzelná školka, žádná Včelka Mája, žádný Chip a Dale, který teď u nás frčí na DVD. Budeš kreslit. A až něco stvoříš, pak se teprve může pustit pohádka...
A povedlo se! Krásné sluníčko! Není jeho první, ale je první, co nakreslil úplně sám, tzn. nemusela jsem říkat, že ještě paprsky, ještě očička a tak... No, snad budou brzo následovat další pokroky :-)




Pro porovnání přidávám sluníčko z konce ledna, čili před třemi měsíci. Pokrok vidět je. Huráááááá!!!! Třeba z Ondry přecejen bude malíř. Vlohy by na to mít mohl, taťka narozdíl ode mě dokáže nakreslit asi úplně všechno :-)


a tady je to i s autorovým komentářem :-) když byste nic neviděli, vydržte, možná se to jen dlouho načítá....

Žádné komentáře:

Okomentovat